Abban az esetben, ha elszakad a vezérlőműszíj, a motor vezérlése összeomolhat, tehát komoly problémát jelent. A vezérműszíj mozgatja a motor szelepeit működtető vezérműtengelyt. Mivel komoly igénybevételnek van kitéve, ezért idővel mindenképp cserére lesz szükség.
Vezérműszíj nem egy egyszerű meghajtó szíj, hanem egy keresztbordásszíj, melynél a bordák kapaszkodnak a meghajtó bordás kerékbe. Fontos, hogy betartsa a csereperiódust és bizonyos időközönként ellenőrizze a szíjakat, ugyanis a vezérműszíj nem örök életű. A vezérműszíj hibája idővel elkerülhetetlen, mivel az alkatrész funkciója miatt idővel biztosan elhasználódik. A szíj könnyen meglazulhat, megnyúlhat, valamint a bordák is letörhetnek. Ha probléma adódik a vezérműszíjjal, akkor a vezérlés pontatlan lesz, sőt csúszás esetén esetlegessé válik. A nagy teljesítményű motorral rendelkező autókba vezérműszíj helyett láncot építenek be. Sokan emiatt is úgy vélik, hogy a vezérműszíj helyett a lánc jobb megoldás. A helyzet viszont az, hogy a mai technológiának köszönhetően a vezérműszíj nem romlik el gyakrabban, mint a lánc és tökéletesen megfelel céljának.
A vezérműszíj csere nem egyszerű művelet, főleg, mert ekkor nem csak a vezérműszíjat, hanem a csatlakozó alkatrészeket is cserélni kell. Tehát érdemes egy vezérműszíj szettet beszerezni, amink általában egy görgő és egy fogasszíj a része, de vannak olyan komplett szettek is, amik szimmeringet is tartalmaznak. A vezérműszíj csere ideje általában 60-80 ezer kilométer után jön el, azonban, ha kevesebbet használja az autót, 5-6 év után akkor is cserélni kell, ugyanis a gumi idővel elöregszik. Bővebb információkért és alkatrészért érdemes ellátogatni az alkatreszek.hu webáruházba!