Vezérműszíj működése az autóban – Ne halogassa szükség esetén a cserét!

A vezérműszíj fontos alkatrész az autóban, elszakadása esetén ugyanis a motor vezérlése is összeomolhat. A vezérműszíj nagyon komoly igénybevételnek van kitéve, ugyanis ez mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt.

Vezérműszíj nem egy egyszerű szíj, hanem egy keresztbordás szíj, melynél a bordák a meghajtó bordás kerékbe kapaszkodnak. Az alkatrész funkciójából adódóan szinte magától adódik, hogy előbb-utóbb meghibásodik, sőt legrosszabb esetben akár el is szakadhat. A szíj meglazulhat, megnyúlhat, de akár a bordák is letörhetnek. Ilyen esetekben a vezérlés pontatlanná válik, csúszás esetén esetlegessé. Sokakban felmerülhet, hogy talán jobb a lánc, mint a vezérműszíj. Nagyobb teljesítményű motorok esetében valóban láncot alkalmaznak, azonban az igazság az, hogy a mai technológiáknak tökéletesen megfelel ez az alkatrész. Ráadásul a lánchoz képest nem is megy tönkre gyakrabban. A mai vezérműszíjak kompozit anyagból készülnek, így hőállók, nem nyúlnak és nem ártanak neki az olyan anyagok, mint az olaj, a hűtőfolyadék vagy egyéb agresszív vegyszerek.

Viszont idővel vagy egy meghatározott kilométerszám után a vezérműszíj szinte biztosan meghibásodik, aminek következtében elkerülhetetlenné válik a csere. Ez egyáltalán nem olcsó mutatvány, ugyanis számos egyéb alkatrészt is ki kell dobni. Ha eljön a csere ideje, akkor érdemes beszerezni egy vezérműszíj szettet, mely általában egy görgőből és fogasszíjból áll, de vannak olyan komplett szettek is, melyek ezenfelül két szimmeringet is tartalmaznak. Az autó típusától is függ, de jellemzően hatvan-kilencvenezer kilométer után érdemes dönteni a vezérműszíj cseréről. Vezérműszíj alkatrészért azt javasoljuk, hogy látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba!