Milyen következményei lehetnek annak, ha a motor üzemi hőfok alatt üzemel?

Egy laza futás vagy a maraton előtt is fontos, hogy az ember bemelegítsen, ezáltal csökkentve a sérülés kockázatát. Nincs ez másként az autó esetében sem. Az üzemi hőfok azért fontos, hogy az autó alkatrészei ne kopjanak extrém mértékben.

A motor üzemi hőfoka kapcsánitt tudhat meg bővebb információkat! A gépjármű optimális hőmérsékleten tudja a legkedvezőbb fogyasztást elérni és a legjobb teljesítményt nyújtani. Ahhoz, hogy ezt a hőfokot el tudja érni a motor, némi idő szükséges hozzá. A motor beindításával elkezd áramlani a motorolaj az alkatrészek között, ezáltal vékony filmréteget létrehozva, így biztosítva azok kenését. Viszont a hideg folyadék erre nem képes egyik pillanatról a másikra, mert alacsony hőmérsékleten jóval sűrűbb állagú, mint üzemi hőmérsékleten. Vagyis így nem tud eljutni a rendszer minden pontjára, az alkatrészek pedig súrlódnak és ezáltal intenzíven kopnak. Ez azt is jelenti, hogy indítózás után nem érdemes nagy gázzal elindulni, hanem célszerű egy-két percet várni. Ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor a motorolaj biztosítani tudja az alkatrészek kenését.

Normál használat mellett a motor képes pár perc alatt elérni az optimális hőmérsékletet, ami elengedhetetlen a tökéletes működéshez. Ehhez viszont viszonylag egyenletes használat szükséges. Ha a dugók miatt vagy a közlekedési lámpáknál folyton meg kell állni, akkor ennél hosszabb időre is szükség lehet. Emiatt nem ajánlják a szakértők az autó használatát nagyon rövid távokon. Például, ha két utcányira kell menni, akkor sokkal okosabb kerékpárral vagy gyalogosan közlekedni. Ilyen rövid távon ugyanis nem fogja tudni elérni a motor az üzemi hőmérsékletet, ez pedig az alkatrészek élettartamát is rövidíti. Egy kis odafigyeléssel sokat lehet tenni a gépjárműért!