A tengelykapcsoló második leggyakrabban elromló alkatrésze a kinyomócsapágy. Nem csak a nagy nyomaték rövidíti meg élettartamát, hanem sofőrök helytelen vezetési szokásai is. A kuplung és a váltó megfelelő használata nagy mértékben képes meghosszabbítani a kinyomócsapágy élettartamát!
Kinyomócsapágy élettartama nagyban függ attól, hogy a sofőr milyen vezetési stílussal, szokásokkal rendelkezik. Ugyanis abban az eseteben, ha járó motornál gyakran tartja lenyomva a kuplungot, akkor azzal felére, de akár harmadára is csökkentheti a kinyomócsapágy élettartamát. Például a pirosnál való várakozás során sokan élnek ezzel, ami hatalmas hiba. Sokkal észszerűbb üresbe tenni a váltót, a kuplungot pedig felengedni, mivel így a kinyomócsapágyat is kímélhetjük. A kinyomócsapágy alapvetően nagy teherbírással rendelkezik, egy bowdenen vagy ritka esetekben hidraulikus rendszeren keresztül közvetlen kapcsolatban áll a kuplungpedállal. Minden egyes sebességváltáskor, indításkor, valamint megállás esetén hatalmas terhelés éri, mert a kuplungtárcsát a forgatása közben mozgatja. Tehát leegyszerűsítve, ha a kuplungpedált lenyomjuk, akkor a kinyomócsapágy kopik. Ez is azt igazolja, hogy a vezetői hiba milyen nagy mértékben hozzájárulhat az alkatrész mielőbbi cseréjéhez.
Gyakran merül fel a kérdés, hogy mikor lehetünk benne biztosak, hogy elérkezett a kinyomócsapágy cseréjének ideje. Egyértelmű jele a csere eljöttének, ha egyre nehezebben lehet váltani, valamint, ha a kuplungpedál lenyomásakor a motortérből búgó, zörgő, zakatoló, egy szóval furcsa hangok érkeznek. Ekkor mielőbb szervizbe kell vinni az autót. Ezt a hibát nem szabad összetéveszteni a kuplungtárcsa kopásával, mivel abban az esetben a motor felpörög, azonban az autó mégsem gyorsul rendesen. A kettő teljesen más probléma!