Érdekes dolog az önbizalom és a magabiztosság, ugyanis nagyjából ugyanolyan pályát ír le a görbéje, bármiről is legyen szó az életben. A legtöbbször teljességgel hiányzik, amikor belevágunk valami újba, aztán némi idő elteltével – persze ha minden az elvárásoknak megfelelően alakul -, akkor hirtelen emelkedni kezd.
Vannak persze élethelyzetek, amikor ez nagyon jól is elsülhet, ám sok esetben csak hamis illúziókba kergetjük vele magunkat. A hirtelen – és sokszor alaptalanul – megnövekvő önbizalom ugyanis akár pár hét, vagy hónap után elhiteti velünk, hogy az adott tevékenység mesterei vagyunk. Legyen szó munkáról, sportról, valamilyen játékról, vagy épp az autóvezetésről, ez szinte mindig így történik. Utóbbi esetében miután eltelik fél, egy év, és magunk mögött van párezer megtett kilométer, már hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy a vérünkben van a vezetés, és esetenként lazábbra vesszük a dolgot, holott évtizedek rutinjával is könnyű olyan helyzetben kerülni, aminél nagyon észnél kell lenni, hogy elkerüljük a komoly bajt. Éppen ezért mindenki számára erősen ajánlott egy vezetéstechnikai tréning elvégzése – lehetőleg minél előbb -, ott ugyanis olyan körülményeket és szituációkat tudnak szimulálni, amire másképp szinte lehetetlen felkészülni. Emellett pedig felhívják a figyelmet – sőt, amennyire az idő engedi, korrigálják is – azokat a rossz berögződéseket, amelyekről nem is gondolnánk, hogy balesetveszélyesek, vagy hosszú távon problémásak lehetnek.
Ilyen például a megfelelő kormánytartás. Akik rendszeresen vezetnek – vagy utaznak autóval utasként -, azoknak lehetetlen újat mutatni, és látták már a legkülönbözőbb kormányfogásokat. Egy kézzel a tetején, vagy épp az alján, esetleg a jól bevált 10 és 2 órás gyakorlat, sőt, van, aki előszeretettel engedi el menet közben a kormányt, bízva a reflexeiben. Ez mindaddig működik csak, amíg nincs egy hirtelen veszélyhelyzet, egy kiugró vad, vagy egy lelépő gyalogos és kellene egy gyors manővert csinálni, ám ahhoz mind a két kezünk kellene. A legjobb, ha a kormány két szélét fogjuk – 9 és 3 óránál -, így a legbiztosabb a gyors reakció véghezvitele. Ugyancsak sok sofőrnél problémás a testhelyzet, amiben vezetnek. Pedig rendkívül fontos, hogy egyenes gerinccel üljünk, és a kezünk, valamint a lábaink úgy érjék el a kormányt és a pedálokat, hogy még épp egy kicsit be vannak hajlítva. Így ugyanis nem okoz problémát egy vészfékezés, illetve a kormány átfogása, de egy esetleges baleset esetén van helye a légzsáknak, és az alsó végtagjaink is megúszhatják komolyabb sérülés nélkül.