A fojtószelepellenállás érzékelő fontos információkkal látja el a gépjármű tulajdonosát, ugyanis arról tájékoztatja a sofőrt, hogy a szelep mennyire nyitott. Mivel a legtöbb autós számára nem csak ezek az információk, hanem a fojtószelep megnevezés sem mondd sokat, az alábbiakban bemutatjuk ennek az alkatrésznek a működését!
Fojtószelepállás érzékelő működése alapvetően nem bonyolult, azonban egy kis magyarázat nem árt annak érdekében, hogy tisztán lássa, hogyan működik ez az alkatrész és mit kell róla tudni. Amikor rálép a gázpedálra, annak érdekében, hogy az autó gyorsabban menjen, a motor nagyobb teljesítményen dolgozik, így a fojtószelep nyílása is nagyobbra nyílik. Ezáltal az égéstérbe több levegő jut, ami több üzemanyaggal is jár. A motorvezérlő, melyet a hozzáértők gyakran csak ECM-nek is szoktak nevezni, az az alkatrész, melynek információkra van szüksége arról, hogy a fojtószelep mennyire van nyitva. Aki régóta autózik, annak a karburátor szó valószínűleg ismerősen hangzik. Mivel a régi gépjárművek nem rendelkeztek fojtószeleprendszerrel, így a motor vezérlés ezen funkcióját a karburátor látta el a régi motorokban.
Ahogy a többi alkatrész, úgy a fojtószelepállás érzékelő is meghibásodhat. Az alkatrész jellegéből adódóan a motor működésének komoly zavarai miatt következhet be meghibásodás. A motor működése alapjáraton is szakadozhat, sőt akár le is állhat. A szakemberek a jelenséget úgy nevezik, hogy bepöffen vagy köszörül a motor. Laikusként az lehet árulkodó, ha a megszokottnál sokkal nagyobb a fordulatszám alapjáraton. Ha az alkatrész meghibásodik, akkor érdemes mielőbb szervizbe vinni az autót. Új alkatrészért pedig látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba és tájékozódjon, illetve tekintse meg a széleskörű kínálatot!