A megfelelő üzemi hőmérséklet fenntartása érdekében elengedhetetlen a hűtőfolyadék alkalmazása a belső égésű motorok esetében. Idővel viszont elhasználódik, ezért mindenképp sort kell keríteni a cserére. Ehhez nem árt tudni, hogy milyen hűtőfolyadékra van szükségünk.
A hűtőfolyadék cseréje kapcsán itt tájékozódhat bővebben! A belső égésű motorokban a működés során könnyen alakulhat ki rendkívül magas hőmérséklet. Ez viszont komoly terhet jelent az ott lévő alkatrészekre nézve, így elengedhetetlen a visszahűtés egészen addig, amíg üzemi hőmérsékletet érünk el, mely nem árt az alkatrészeknek sem. Ezt a hűtőfolyadék alkalmazásával tudjuk elérni. A folyamatban nagy szerepe van a motorolajnak is, ugyanakkor a hűtőfolyadéknak van a legnagyobb szerepe a motor hűtésében. A köznyelvben nagyon gyakran emlegetik hűtővíz megnevezéssel is, azonban ez a kifejezés nem teljesen állja meg a helyét. Habár tényleg van benne víz, ugyanakkor a hűtés jelentős részét a hozzáadott adalékanyagok végzik, ezért a hűtőfolyadék megnevezés sokkal helytállóbb. A szervetlen típusok a korábbi technológia alapján készülnek. Újabban a szerves hűtőfolyadékokat alkalmazzák, mivel ezek jobb hőelvezetési tulajdonságokkal rendelkeznek. Ezek hosszabb csereperiódust ígérnek, viszont cserébe többet is kell fizetni értük.
A hibrid hűtőfolyadék a két fentebb említett típus keveréke, így ezeket alumínium alkatrészekhez is gyakran alkalmazzák. A legfontosabb tulajdonsága a hűtőfolyadéknak a fagyállóság, mely azért olyan fontos, mert a jég jóval nagyobb térfogattal rendelkezik, mint a víz. Ha a folyadék megfagyna a gépjárműben, akkor az komoly károkat okozna. Nagyon fontos ellenőrizni bizonyos időközönként és ha szükséges, akkor után kell töltenünk. Ha a folyadék szennyezett, akkor le kell cserélni. A gyártók ajánlása alapján ötvenezer kilométert vagy két évet követően kell sort keríteni a cserére.