Ma már a vállalkozások egy jó része interneten keresztül bonyolítja forgalmának túlnyomó részét, ezért aztán hihetetlenül fontos, hogy a honlap mögött a lehető legkiválóbb technikai háttér álljon. Amikor ránk hárul a szolgáltató kiválasztásának feladata, megannyi szempontot együttesen kell vizsgálnunk, ám vannak olyan tényezők, amelyekre kiemelt figyelmet kell fordítanunk.
Egy webtárhely esetében ilyen a rendelkezésre állási idő. Noha az ár is döntő befolyással bírhat, tartsuk szem előtt, miszerint még a legnagyobb csomagok sem járnak jelentős kiadással, így a költségek alapján dönteni nem feltétlenül a legoptimálisabb megoldás. Egész más kérdés a webtárhely mérete, illetve a sebessége, no és persze az ajánlatba foglalt adatforgalom mértéke is kardinális szempont. Laikusként nem egyszerű ezeknek a tényezőknek a vizsgálata, lévén a honlap típusa, valamint a látogatók száma is komoly befolyással bírhat, ám ha kétségünk támadna, akkor egy szakértői tanácsadás keretében az ezzel kapcsolatos kérdések villámgyorsan tisztázhatók.
Ezt követően a legfőbb feladatunk a számunkra optimális webtárhely kiválasztása. Tekintettel arra, hogy ma már a szolgáltatók hatalmas kínálatából kell határoznunk, feltétlenül szem előtt kell tartanunk a rendelkezésre állási idő fontosságát. Ez egyfajta mérőszám a megbízhatóságra és azt mutatja, hogy százalékosan mekkora arányban elérhető oldalunk a látogatóink számára. Egy igazán profi webtárhely esetében ez az érték közelíti a 100 százalékot. Ez azért is roppant lényeges, mert már pár órányi kiesés is komoly veszteségekkel járhat, főképp csúcsidőszakban, vagy épp a legfontosabb ünnepeket megelőző napokban. Ezzel párhuzamosan annak is alaposan járjunk utána, hogy az ügyfélszolgálat milyen gyorsan reagál az esetlegesen felmerülő problémákra, hiszen a reakcióidőn nagyon sok múlhat a jövőben.